Eskişehir E-Ticaret Sitelerinin Yükselişi
  • 27 Mayıs 2021

Eskişehir E-Ticaret Sitelerinin Yükselişi

Eskişehir’de ve Türkiye’de E-Ticaret satışlarının katlanarak yükselmesi ve E-Ticaret sitelerinin artışı herkesi şaşkına çeviriyor olabilir ancak bir yandan Korona virüs’ün (Covid-19’un) etkisi, bir yandan yeni internet kullanıcılarının tercihlerinin değişmesi sürecin bu kadar hızlı ve patlama etkisi yaratarak büyümesini açıklıyor.

Değişen şartların E-Ticaret Siteleri ile alakası nedir?

2020 yılı başlarında etkisini hissettiren küresel salgın covid-19 ve kullanıcı alışkanlıklarının değişmesi en büyük faktör elbette fakat gelişen teknoloji ve hizmet anlayışı, kargo sistemlerinin iyileşmesi hatta müşteri memnuniyeti gibi etkenler kullanıcıları E-Ticaret sistemlerini tercih etmeye itici bir güç oldu.

Eskişehir’de Aileler, bireyler ve şirketler bile ürün ve hizmet ihtiyaçları için E-Ticaret sistemleri ile online alışverişi tercih eder oldu.

Markaların ve İşletmelerin E-Ticaret Sitelerine başvurmasının temel nedenleri nelerdir?

Birkaç genel sebebi olmakla birlikte başlıca sebepleri her geçen gün artan fiziksel mağaza giderleri, personel giderleri ve müşterileri ile iletişim sorunlarıdır.

Eskişehir genellikle Geleneksel mağazacılık anlayışı sürdüren bir yapıda görünse de gelişim ve değişken şartlara uygun harekete geçen işletmeler E-Ticaret web siteleri çalışmalarına başlamış ve devam etmekte hatta online olarak ürünlerini Türkiye’nin her noktasına taşımaktadır.

El yapımı ürünlerden, mobilyaya, gıda ürünlerine ve aklınıza gelebilecek her ürünün günümüz teknolojisi ve kargo metodları sayesinde Türkiye’nin her noktasına doğrudan satış yapmanız mümkündür.

Neden Kendi E Ticaret Sitem?

Türkiye ve Dünyada birçok E-Ticaret Pazaryeri mevcuttur. Pazaryerleri ürünlerinizi mevcut müşterilerini kullanarak sunabilir ve satışlarınıza katkı sağlayabilir. Ancak yüksek komisyon bedelleri ve kendinize ait bir müşteri kitlesine sahip olamamanız size sisteme bağlı kılacaktır. Pazaryerinden ayrılıp aynı marka altında çalışmalarınızı sürdürmek aynı şekilde neredeyse imkansız koşullarda olacaktır.

Pazaryerleri E-Ticaret altyapısı itibariyle içerisinde satış yapmakta olan mağazaların kazançlarına yüksek miktarda komisyon bedelleri ile ortak olmakta ve satıcıları ciddi manada ekonomik sıkıntılara sokmaktadır.

Bu ve benzeri birçok negatif etken sebebiyle Kendi E-Ticaret sitelerinizden satış yapmak hem maddi hem de müşteri kitlesi oluşturmak açısından önemli katkı sağlamaktadır.

Birçok Yeni E-Ticaret girişimcisi öncelikle bilinen pazaryerlerinde kendini test etmek ve E Ticaret tecrübesi kazanmak için ürünlerini satışa çıkarmaktadır. Bu girişimcilerin genel sorunu ürünlerine ilgi duyulması ve satış miktarlarının yükselmesinden sonra başlamaktadır.

  • Yüksek komisyon bedelleri
  • Kuponlar
  • Kampanya
  • İndirimler
  • Yeni Rekabetçiler

Bu ve Benzeri birçok sorunla karşılaşan Girişimciler soluğu kendi E-Ticaret sistemlerini kurmakta alıyor. İşte tam olarak zorlu süreç bu kısımda başlıyor. Mevcut markasını koruma savaşı, sabit müşterilerini kendi sitesinde alışverişe yönlendirme, sistemin yönetimi ve reklam çalışmaları gibi sorunların yanı sıra öncesinde dahil olduğu pazaryeri sisteminin dijital baskısı ile yoğun bir mücadele içerisine kendisini bırakıyor.

Modeno Digital

E-Ticaret için nereden başlamalıyım?

Başlangıçta eğer yoksa bir marka oluşturmalı ve sonrasında ürün, ürün grubu ve bunların isim çalışması, fiyatlandırılması, fotoğraf vb. prodüksiyon işlerinin tamamlanması ve stok hesabınızın yapılması gereklidir.

Ardından;

  • E-Ticaret sistemlerini geleneksel pazarlamadan ayıran durumları kavramalısınız. Bunun için E-Ticaret sistemleri geliştiricisi seçiminiz çok önemlidir. E-Ticaret Yazılım ve Tasarımı konusunda uzman bir ekip ile çalışmak size çok şey katacaktır.
  • Rakip Analizi yapmalısınız. Bunun için aynı sektörde bulunan rakibiniz varsa bunlarla alakalı araştırmalarınızı tamamlayıp içerik ve ürün planlamanızı gözden geçirmelisiniz. Dijital alanda analizleri çalışacağınız dijital reklam ajansı üstlenecek ve size rakipleriniz ile alakalı bilgileri verip, nasıl bir yol haritası oluşturmalısınız bu konuda destek verecektir.
  • Ödeme ve Kargo Yöntemlerinin seçimini yapmalısınız. Ödeme yöntemleri Sanal olarak kullanılan kredi ve banka kartları ile alışveriş yapmanızı sağlayan sistemlerdir. Her bankanın belirlemiş olduğu komisyon oranı bulunmaktadır. E-Ticaret Sistemi Geliştiriciniz size en uygun komisyon oranını sunan sanal post konusunda yardımcı olacaktır.

Pandemi döneminde işinizi geliştirmek veya mevcut durumunuzu farklı bir ortam aracılığı ile düzeltmek için Eskişehir E-Ticaret çözümleri düşünmeniz gereken önemli bir dönüm noktası olabilir.

Eskişehir Web Tasarımı ve Eskişehir E Ticaret konuları hakkında detaylı bilgi almak için web sitemizden faydalanabilir ve Detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.

Eskişehir Dijital Reklam Ajansı Modeno Dijital Alanda ihtiyacınız olan tüm konularda çözüm sunmaktadır. Online ve Telefon aracılığı ile sorularınızı cevaplayan sistemlerimiz ve yerinde çözümler ekibimiz ile sizlere haftanın her günü destek vermekteyiz.